BLOG

dreamstime_s_54966261

Výchova a prarodiče

Otázky související s tématem výchovy a dohody s prarodiči se na seminářích objevují neustále. Je to téma, které mnoho rodičů trápí. Prožívají konflikty s prarodiči na téma výchovy, respektování a nerespektování pravidel, které určují rodiče. A jak tedy na to? Proč konflikty vznikají? Zkusme se na to nejdříve podívat z jiného úhlu pohledu. Rodiče vás,...

dreamstime_s_78073814

Přetíženo

Žijeme v pohodlné době. Máme všeho už ne dostatek, ale naprostý nadbytek. A tak možná správněji, žijeme v přetížené době. Jsme přetíženi jídlem, přetíženi požadavky, přetíženi věcmi, přetíženi informacemi, přetíženi špatnými zprávami, přetíženi komunikací, přetíženi různými špatnými vlivy prostředí, přetíženi myšlenkami, přetíženi vztahy, přetíženi příležitostmi. Všeho je v našem životě víc než dost. A výsledek?...

dreamstime_s_27412401

Jak naučit dítě zodpovědnosti za domácí úkoly

  S nástupem druhého dítěte do první třídy mě opět přišlo do cesty téma domácích úkolů. Teď nemám na mysli to, zda domácí úkoly přijmout nebo bojovat za to, aby nebyly. Mám na mysli to, že pokud přijmu, že mé dítě domácí úkoly dostává, čí je to zodpovědnost? Má se o to rodič starat?  Tedy...

dreamstime_s_43984009

Známkovat nebo neznámkovat?

  Známkovat nebo neznámkovat? To je to oč tu běží. 🙂 Často slýchám otázku, proč mi vlastně vadí známkování. Tedy proč? Proč bych to chtěla změnit a dopřát svým dětem rozvoj a učení bez známek? Naprosto bezvýhradně věřím, že děti jsou narozené tak, aby se snažily samy. Učit se, rozvíjet se a poznávat tenhle svět,...

dreamstime_s_20602459

Ohlédnutí po deseti letech

  Naší nejstarší dcerce bylo v létě deset let a pro mě to tedy znamená, že máme za sebou deset let snahy o výchovu podle Konceptu kontinua. Koncept kontinua vypráví o tom, jak vychovávat indiánské dítě v džungli. Tak to neděláme. Žijeme v Praze, chodíme do zaměstnání, děti navštěvují školy a školky. Já si z...

dreamstime_s_37623401

Co znamená milovat

  Je určitě mnoho podob lásky. Můžete milovat kohokoliv nebo cokoliv. Nechci se v tomto článku zabývat láskou třeba k fotbalu, ale pojďme se podívat na to, jak je to s láskou k osobám. Samozřejmě, jako všechny mé články, je tento článek o tom, jak to beru já, jaký je můj pohled na to, co...

baner_maly_velky_svet_

Další můj osobní neúspěch. Nebo úspěch?

Další můj osobní neúspěch. Nebo úspěch? Sama nevím. Ale potřebuji trošku pomoct. Tentokrát nepíšu o dětech. Tentokrát je to jen o mě a mé aktuální situaci. Asi se divíte, kam jsem za poslední rok zmizela. Moc nepíšu ani články, ani jsem vloni nestihla udělat nové adventní pohádky. Je to jednoduché, zmizela jsem tam, kam mnoho...

Co potřebuji, aby dítě znalo

Co potřebuji, aby dítě znalo

Co potřebuji, aby dítě znalo Prostřední syn půjde v září do školy. V souvislosti s touto událostí se mi opět otevřelo několik témat, o kterých snad postupně napíšu. Jedno z nich je, co potřebuji, aby dítě znalo. Tedy myslím, ne to, co má znát podle tabulek svého věku, ale co doopravdy potřebuji, aby znalo a...

dreamstime_s_44238234

Paní učitelko, naučte to dítě

Paní učitelko, naučte to dítě Kdo je zodpovědný za to, aby dítě něco umělo? Ať už se bavíme o jakékoliv dovednosti, kterou by si mělo dítě osvojit. Co když nechce třeba psát? Je to paní učitelka ve školce nebo ve škole? Já myslím, že rozhodně ne. Na prvním místě je samozřejmě dítě. Je to jeho...

dreamstime_s_5955601

Jak jsme trénovali „L“

Jak jsme trénovali „L“ Přišla doba, kdy jsem si říkala, že když je našemu Prokopovi 5, už by mohl říkat některá písmenka, která ještě neříkal. Například L. Jasně, mohla jsem to nechat plynout. A u Klárky se mi vyplatilo nechat to plynout a naučila se všechna písmenka sama. Ale každé dítě je jiné a aby...